Hvordan signerer jeg på depositumskonto avtalen?

Når depositumskonto er bestilt av utleier vil du motta en mail fra Husleie.no med instruks for utfylling av skjema og signering. Dersom din utleier oppgir å ha bestilt en konto men du ikke har mottatt noe epost om dette, bør du sjekke spam eller søppelpost for å se om mail

Problemer med signering av depositumskonto

Det er viktig å påse at leietaker har BankID og norsk folkeregistrert adresse. Det er dessverre ikke mulig å få etablert en depositumskonto via oss/Instabank dersom dette ikke ligger til grunn. Det må da avtales en annen form for sikkerhet inntil man eventuelt kan signere en depositumskonto på et senere

Hvordan får jeg tilbake depositumet?

Dersom du som leietaker ikke har fått depositumet tilbake etter utflytting anbefaler vi alltid å ta kontakt med utleier først. Det er utleier som initierer avslutning av depositumskonto fra sin utleierprofil. Du vil motta en epost når dette er satt i gang. Dersom det er uenighet mellom partene vedrørende fordelingen

Hvordan betaler jeg inn på min depositumskonto?

Når du har signert kontoavtalen vil du motta en epost med innbetalingsinformasjon. NB: denne informasjonen vil ikke bli generert før du har signert avtalen, så du må påse at dette er gjort korrekt dersom du savner innbetalingsinformasjon. Når du har mottatt epost med innbetalingsinformasjon betaler du til dette fra din