Dersom din leietaker eller en tredjepart betaler inn til oss med avvik fra hva som er spesifisert i husleiefakturaen, vil det være en større sjanse for at denne må gjennom manuell kontroll hos Husleie.no.
Om du som utleier opplever at dette er gjentakende ber vi deg først orientere leietaker om at innbetalings-informasjon på faktura skal følges for å forsikre at husleie blir betalt tidsnok og korrekt.
NB: om leietaker ikke betaler husleien tidsnok er dette et annet problem, da anbefaler vi denne artikkelen: leietaker betaler ikke husleien tidsnok
Ved noen få leieforhold kan det være bedre at husleien betales direkte til utleiers konto dersom betaler har problematikk med å betale inn på våres faktura. Dette kan skyldes blant annet betalers innstillinger i regnskapsprogram eller betalings-praksis. Du kan da gi instruks til leietaker om at husleien skal betales direkte til deg. Men da er det svært viktig at du registrerer dette som direktebetaling fra din utleieprofil, ellers vil vi purre unødvendig på leietaker. For informasjon om hvordan dette kan gjøres trykk her.
Om du er usikker på om din husleie ligger til manuell godkjenning bør du først høre med leietaker/betaler, om de oppgir å ha betalt men du ikke har mottatt det innen fem virkedager etter betaling er utført, så ber vi deg kontakte post@husleie.no så skal vi bistå.